Σάββατο, 07 Φεβρουαρίου 2015 13:15

Νέες τεχνολογίες παραγωγής καθιστούν πιο ελαφριά τα αυτοκίνητα

Πολλοί μπερδεύουν το βάρος ενός αυτοκινήτου με την στιβαρότητα και την ακαμψία του πλαισίου του. Ένα αυτοκίνητο για να δίνει αυτήν την αίσθηση του σταθερού και αρχοντικού πατήματος στο δρόμο δεν χρειάζεται να είναι πολλά κιλά. Το μυστικό βρίσκεται στην χρησιμοποίηση των σωστών υλικών και στη συναρμόλογηση του πλαισίου του. Και ενώ πολλοί κατασκευαστές προσπαθούν να κάνουν τα οχήματα τους πιο ελαφριά και άκαμπτα, νέες καινοτόμες διαδικασίες παραγωγής έρχονται στο προσκήνιο για να αλλάξουν το σκηνικό. Μια από αυτές είναι η νέα μέθοδος συγκόλλησης μεταλλικών μερών από τη γαλλική εταιρία Faurecia. Ας πάρουμε για παράδειγμα το σύστημα τη εξάτμισης.

Υπάρχει πολλή μάζα σε ένα σύστημα εξάτμισης, και τουλάχιστον ένα μέρος αυτής δημιουργείται από τον τρόπο που η βιομηχανία συγκολλά τα συστατικά του μέρη. Ο τρόπος που εφαρμόζεται προς το παρόν απαιτεί χάλυβα πάχους ενός χιλιοστού (0,04 ίντσες) ή περισσότερο. Η γαλλική εταιρία έχει αναπτύξει μια μέθοδο συγκόλλησης χρησιμοποιώντας ένα υλικό με βάση το νικέλιο. Χρησιμοποιώντας ένα αναβαθμισμένο κράμα ανοξείδωτου χάλυβα, το πάχος τοιχώματος για τη συγκόλληση είναι της τάξης του 0,6 mm (0,024 in), αριθμός που μπορεί να εξοικονομήσει 5,5 κιλά από το σύστημα εξάτμισης. Η Ford Ευρώπης έθεσε πρόσφατα τη νέα μέθοδο συγκόλλησης σε εφαρμογή.

Μια διαφορετική, ακόμα πιο προχωρημένη προσέγγιση, είναι να αντικατασταθεί το κανονικό σιλανσιέ και το καζανάκι της εξάτμισης με ένα μικρό σιλανσιέ χάλυβα και ένα πλαστικό τύπου Helmholtz καζανάκι, και στη συνέχεια να τερματιστεί η εξάτμιση μπροστά από τον πίσω άξονα. Το πλαστικό επιβιώνει επειδή δεν υπάρχει ζεστό κύμα καυσαερίων να περνά μέσα από αυτό, ενώ τα ηχητικά κύματα καταλήγουν σε έναν αδιέξοδο θάλαμο. Εκεί αναπήδούν στα τοιχώματα του θαλάμου και αλληλοεξουδετερώνονται.

Αυτή η προσέγγιση στη διαδικασία παραγωγής μπορεί να περικόψει από 1,8 μέχρι 2,7 κιλά από το σύστημα εξόδου των καυσαερίων. Άλλες καινοτομίες της εταιρίας βασισμένες σε ανθρακονήματα και fiber glass μπορούν να εφαρμοστούν στην κατασκευή του πλαισίου, του εσωτερικού των θυρών, στον σκελετό των καθισμάτων και να περικόψουν συνολικά μέχρι και 100 κιλά από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας Β. Αυτό ίσως να δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε ένα μοντέλο σε σχέση με τα άλλα μοντέλα της κατηγορίας του και κάτι τέτοιο δεν αφήνει αδιάφορο κανέναν κατασκευαστή αυτοκινήτων.

 

Περισσότερες πληροφορίες στο www.faurecia.com