Δευτέρα, 25 Αυγούστου 2014 12:59

Κινητό τηλέφωνο και οδήγηση

Κάθε φορά που μπαίνεις στο αυτοκίνητο σου κάνεις κάποιες κινήσεις σχεδόν μηχανικά... μήπως είσαι απο αυτούς που

  • φτιάχνουν το κάθισμα,
  • πειράζουν τους καθρέφτες,
  • αλλάζουν παπούτσια,
  • ανάβουν τσιγάρο,
  • βάζουν τον καφέ στην ποτηροθήκη,
  • μιλούν στο κινητό;

Και όμως όλες αυτές οι κινήσεις καταδεικνύουν το προφίλ του οδηγού και αποτελούν αντικείμενο έρευνας από αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και ερευνητικούς οργανισμούς. Ιδιαίτερα, η κακή συνήθεια του κινητού έχει αρχίσει να απασχολεί πολύ, γιατί είναι τεράστιο ζήτημα ασφάλειας.

 

Η ασφάλεια των μετακίνησεων σου αυξάνεται κάνοντας κάτι πολύ απλό. Αν θέλεις να μιλήσεις στο τηλέφωνο κάντο πριν μπεις στο αυτοκίνητο σου ή αφού φτάσεις στον προορισμό σου. Οι περισσότεροι οδηγούν και μιλάνε ταυτόχρονα θέτοντας σε κίνδυνο τον εαυτό τους αλλά και τους γύρω τους. Πώς να οδηγήσεις σωστά αν στο ένα χέρι έχεις το κινητό και στο άλλο το τσιγάρο; Πώς θα αλλάξεις ταχύτητα, θα κρατάς το τιμόνι, θα ανάψεις φλας ,θα παρακολουθείς τον δρόμο και θα μιλάς στο τηλέφωνο; Και αν κάποιοι θεωρούν κατόρθωμα να τα κάνουν όλα αυτά ενώ οδηγούν, τότε μάλλον λείπει κάτι που λέγεται παιδεία. Γιατί η οδική ασφάλεια είναι συνάρτηση αυτών που κάνουμε εμείς πίσω από το τιμόνι αλλά και αυτών που κάνουν οι άλλοι που κινούνται στους ίδιους δρόμους με εμάς .
Κάποιοι δεν συμμορφώνονται παρόλο που το γράφει ρητά ο Κωδικας Οδικής Κυκλοφορίας, παρόλο που δαπανόνται εκατομμύρια παγκοσμίως σε συστήματα ανοιχτής ακρόασης, Bluetooth, hands free, και το πιο σημαντικό, παρά το γεγονός ότι είναι μεγάλος ο φόρος αίματος στο δρόμο.

 

Τέτοιες διαστάσεις έχει πάρει το ζήτημα που Βραζιλιάνοι επιστήμονες αναπτύσσουν ένα σύστημα που χρησιμοποιώντας μια κάμερα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ανιχνεύει πότε ο οδηγός κρατά στα χέρια του τηλέφωνο και τον προειδοποιεί με ηχητικά μηνύματα.

 

Υπολογίζεται ότι στο 80% των ατυχημάτων και στο 65% των παρ 'ολίγον σύγκρουσεων εμπλέκονται οδηγοί που χάνουν την προσοχή τους για τρία δευτερόλεπτα πριν από την εκδήλωση του ατυχήματος. Για να καλέσετε έναν αριθμό τηλεφώνου, χρειάζεστε περίπου πέντε δευτερόλεπτα, χρόνος που αρκεί για να διανύσει ένα αυτοκίνητο απόσταση 140 μέτρων κινούμενο με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα.

 

Αν οι δοκιμές αποδειχθούν επιτυχείς, το σύστημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων που θέλουν να μειώσουν τις υλικές ζημιές ή για τους εταιρικούς στόλους των αυτοκινήτων. Εννοείται βέβαια πως μια επιτυχημένη εφαρμογή του συστήματος θα μπορούσε να εφαρμοστεί στα επιβατικά αυτοκίνητα με ακόμα πιο αυστηρά κριτήρια λειτουργίας π.χ. απενεργοποιώντας το κινητό.

 

Και ενώ κάποιοι αναλύουν δεδομένα και πασχίζουν να φτιάξουν συστήματα που θα μειώνουν ανθρώπινο πόνο και υλικές ζημιές κάποιοι εξακολουθούν να εθελοτυφλούν και να μιλούν στο κινητό τους όταν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Ειρωνικό δεν νομίζετε;