Κυριακή, 22 Ιουνίου 2014 07:47

Ποια κατηγορία επισκευών κοστίζει περισσότερο;

Το κόστος κατοχής ενός αυτοκινήτου αποτελείται από το κόστος αγοράς και το κόστος χρήσης του. Και αν το πρώτο είναι γνωστό και προϋπολογίζεται, το κόστος χρήσης είναι αυτό που πονάει τους περισσότερους. Γιατί ακόμα και αν κατάφερες να μαζέψεις τα χρήματα για την αγορά ενός καινούριου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου το ερώτημα είναι αν μπορείς να ανταπεξέλθεις στο βάρος της συντήρησης του.
Πέρα από τα ασφάλιστρα, τα τέλη κυκλοφορίας ή την προγραμματισμένη συντήρηση τι γίνεται όταν το αγαπημένο σου αυτοκίνητο μεταμορφώνεται σε τρύπιος κουμπαράς;
Σύμφωνα με τα στοιχεία του CarStats.gr η πιο δαπανηρή εργασία που γίνεται σε ένα αυτοκίνητο είναι οι μετατροπές και βελτιώσεις.
Το μεράκι των αυτοκινητόφιλων και η συνεχής προσπάθεια να κάνουμε καλύτερο το αυτοκινητάκι μας φαίνεται ότι τελικά κοστίζει. Βέβαια σε αυτήν την κατηγορία συμπεριλαμβάνεται και η μετατροπή σε αέριο (επισκευή με μεγάλο κόστος) αλλά ακόμα και αυτό είναι μια μετατροπή για να κάνουμε το όχημα μας καλύτερο στον τομέα της οικονομίας.


Στη δεύτερη θέση ακολουθούν οι επισκευές που αφορούν θέματα με το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου. Το υψηλό κόστος των ανταλλακτικών ιδιαίτερα στα πετρελαιοκίνητα ανεβάζει το μέσο κόστος επισκευής αυτής της κατηγορίας βλαβών στα 453,33€.

 

Στην τρίτη θέση βρίσκονται οι απρόσεχτοι που έχουν εμπλακεί σε κάποιο ατύχημα και κατάφεραν να αλλάξουν την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου τους. Το άγχος και τα προβλήματα μας κάνουν ακόμα πιο απρόσεχτους όταν οδηγούμε. Αν προσθέσεις σε αυτά το κινητό τηλέφωνο, το τσιγάρο ή το μακιγιάζ για τις γυναίκες, είναι εξαιρετικά δύσκολο να έχεις την προσοχή σου στο δρόμο.

 

Από τα παραπάνω στοιχεία επίσης μπορούμε να επισημάνουμε δυο ακόμα στοιχεία.
Το κόστος για αναλώσιμα και πάγια – δηλαδή ασφάλιστρα, τέλη κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ, βενζίνες και αλλαγές ελαστικών -βρίσκονται στην έκτη θέση . Το να έχεις ένα αυτοκίνητο στην Ελλάδα θεωρείται από το ελληνικό κράτος πολυτέλεια και ως πολυτέλεια αντιμετωπίζεται. Όσοι χρειάζεται να διανύουν πολλά χιλιόμετρα την ημέρα με το αυτοκίνητο τους καταναλώνουν ένα μεγάλο μέρος του εισοδήματος τους ( πολλές φορές όσο το ενοίκιο ενός σπιτιού) στο όχημα τους. Ιδιαίτερα οι επαγγελματίες του χώρου πλήττονται από αυξήσεις σε διόδια , φορολογία και αύξηση των τιμών σε όλα τα προϊόντα που αφορούν την μετακίνηση.

 

Δεύτερη παρατήρηση είναι το πόσο χαμηλά βρίσκεται στον πίνακα η προγραμματισμένη συντήρηση του αυτοκινήτου. Συνήθως περιλαμβάνει αλλαγές λαδιών και φίλτρων αλλά το ερώτημα που εγείρεται είναι αν είναι πραγματικά απαραίτητη ή είναι τρικ των εταιριών για μια σταθερή πηγή εσόδων. Κρατώντας σχετικά χαμηλό το κόστος μιας προγραμματισμένης συντήρησης είναι πιο εύκολο να πειστεί ο καταναλωτής ότι πραγματικά την χρειάζεται, ιδιαίτερα αν κινδυνεύει να χάσει και την εγγύηση του.
Καταγράψτε λοιπόν τις δαπάνες του αυτοκινήτου σας στο CarStats.gr και συμμετέχετε και εσείς στην κοινότητα που δημιουργεί μόνη της τις πληροφορίες που χρειάζεται κάθε οδηγός.

 

* τα στοιχεία προέρχονται από τα δεδομένα που έχουν καταχωρίσει οι χρήστες του CarStats.gr στα ηλεκτρονικά βιβλία service των αυτοκινήτων τους και αφορούν μέσο κόστος σε Eυρώ.